torsdag 20 mars 2014


frustration och frihet
det är inte ofta jag blir irriterad, och ännu mindre arg. 
men när internet krånglar och slutar funka då svartar det liksom för mig.  jag blir arg, frustrerad och nästan så jag vill gråta. patetiskt kanske, men så är fallet.
detta hände ikväll, jag var arg och skällde.  tog snabbt på mig träningskläder, löparskorna och satte på panda da panda i lurarna och sen stack jag ut och bara sprang.  Jag älskar att jag har friheten att bara springa. jag älskar att jag kan göra det, och jag älskar hur skönt det är.
jag har mycket bättre kondition nu och det gör saken så mycket bättre. jag kan faktiskt springa 1,5 km utan att känna att det är fruktansvärt jobbigt, utan jag kan njuta. 
det gjorde jag ikväll, och nu är jag lugn och glad igen. 

alla borde lära sig springa. det är en frihet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar