onsdag 20 mars 2013

Någongång i livet vaknar man upp, till verkligheten, inser sanningen.  ikväll hände det mig.
Jag har alltid varit en sån tjej som varit beroende av bekräftelse. bekräftelse på att jag är bra nog, att jag duger, att folk tycker om mig, att de vill vara med mig.  
Idag vaknade jag upp och inser. Varför söker jag ständig bekräftelse från folk jag inte känner, när mina nära och kära jämt ger mig de? Min familj, min släkt. Visa få vänner jag har. De älskar mig, för mig. Jag vet att de alltid finns där när jag behöver dom. dom vill vara med mig, precis som jag är. varför räcker inte det som bekräftelse ?  och fram till ikväll så tyckte jag inte det. Men det gör det. nu gör de det. 
jag ska sluta söka bekräftelse hos alla andra. jag ska ta bort så många människor jag knappt känner, inte prata med massa jag knappt känner. Utan fokusera på mig själv, min familj och mina riktiga vänner. det är hos dem jag ska lägga all min energi. för mer än dem behöver jag inte. 
jag vill inte träffa massa nya människor, inte justnu. jag vill bara vara med dom jag verkligen älskar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar