måndag 26 november 2012


vad gör man som 18åring om man inte vill gå gymnasiet? 
ses man bara som bortskämd och dum i huvudet om man ens tänker så?  "kämpa dig igenom det förfan"  jovisst.  enda sedan i våras har jag inte velat. varje dag jag varit i skolan har jag hatat det och mått dåligt. Omringad av människor som tycker om mig, men ändå trivs jag inte. Jag hatar det. jag vill inte gå dit. jag vill inte. Fjärde linjen jag går och det känns fortfarande inte rätt.  Vad jag ska göra ?  vet inte.  Bita ihop i tre år till?  nej.  Prata med någon?  vem då ?  Vem kommer lyssna och inte bara kalla mig för idiot ?  jag vet inte.
Har jag andra rättigheter nu när jag är 18?  vet inte.

2 kommentarer:

  1. det är många som tar ett sabbats år innan dem börjar gymnasiet =) just för att komma bort från skolan och få ny ork, komma på vad man vill göra och testa på att jobba lite =)
    Jag personligen tycker det är HELT OKEJ att ta en paus innan man pluggar vidare, man kanske hittar ett jobb så man inte behöver plugga vidare (Även om det alltid är bra att ha en utbildning) det är ditt liv och du gör vad du vill med det, bara du är införstådd med konsekvenserna =)

    SvaraRadera
  2. Skit i vad andra tycker Olsson (säger jag som bryr mig sjukt mycket, haha). Vill folk se dig som en bortskämd unge som är dum i huvudet förstår de kanske inte hela bakgrunden till varför du hoppat av, om du nu väljer det.

    Jag hoppas att det löser sig för dig!
    Kram!
    /Beccy

    SvaraRadera