tisdag 8 februari 2011

Dag 01 - Om mig

Dag 01 - Om mig.

Ja, jag heter då emma, blir 17 i september :) - fan 17, känns så mäktigt :D
iaf, jag går första året på gymnasiet, samhällsprogrammet i trelleborg. Bor ju i trelleborg så kändes enklast så :) - jag har valt och gå samhäll - samhäll, inriktning sociala frågor. Ska bli riktigt intressant och börja tvåan till hösten. - I övrigt gillar jag skolan.. alltså, så klart inte alla lektioner, men många av dom, och jag går i en toppen klass. Vi har fruktansvärt roligt varenda dag ! :D
På fritiden gör jag inte särskilt mycket, hänger mest hemma, data..tv, plugg. Dock börjar jag & min fina Elin träna på måndag. Så då får jag nånting och göra.
- Jag lever ett liv i ganska mycket smärta, då jag har ett par sjukdomar.
Allergier & Astma har la det flesta ungar idag, så även jag. Men sen har jag även eksem.. och psoriasis, som är typ eksem,..men som visar sig lite annorlunda och som inte kan försvinna. Min psoriasis har även gått in i lederna, och det är nåt som gör frukansvärt ont. Det går inte beskriva smärtan direkt. Den e hemsk. Så jag är ofta på sjukan i lund, där dom håller koll så ingen förändras. Det blir liksom provtagningar, dom klämmer, testar styrka, och då och då får jag kortison sprutor :) - Sen har ja även en ledknuta i handen som antagligen ska opereras bort i vår, tack & lov ! - efter två års väntan. Har även en annan sjukdom, som inte är identifierad än, eller asså dom har inte satt någon diagnos än, då dom inte vet vad det är riktigt. Den ger iaf små sår på ben&armar.. mindre skönt och det blir ärr efter dom.
Tja, det finns väl inte mycket mer och säga.
vill ni veta mer, fråga. Jag svarar gärna på frågor :) - så var inte rädda för och ställa dom, jag uppskattar det ^^

2 kommentarer:

  1. Längtar till du ska skriva om dag 11 =)
    Kram
    Din syster <3

    SvaraRadera
  2. Svar: Haha, visst är jag duktig! :D
    Bara för att jag gjorde lite för lite på engelskan.. ;)

    Fast jag glömde matteboken i skolan, och vi har prov imorgon! :o Skills! Jag trodde ju att boken var hemma redan. xD

    Må bra nu! :D

    SvaraRadera